21/05/2020
Επαναλειτουργούν τα πρακτορεία και τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ Κύπρου

Έχοντας ως ύψιστη προτεραιότητα τον άνθρωπο και την πλήρη συμμόρφωση στους νόμους και τα σχετικά διατάγματα του Κράτους, η ΟΠΑΠ Κύπρου ανακοινώνει την επαναλειτουργία των Πρακτορείων ΟΠΑΠ από το Σάββατο 23 Μαΐου 2020. Οι φίλοι όλων των παιχνιδιών ΟΠΑΠ μπορούν να συμμετέχουν σε αυτά στη βάση των παραμέτρων ασφάλειας και υγιεινής, όπως αυτές έχουν καθοριστεί τόσο από το Υπουργείο Υγείας όσο και από τη Διεύθυνση της Εταιρίας ΟΠΑΠ Κύπρου.

Η χαρά της συμμετοχής και η διεκδίκηση των μεγάλων κερδών από τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ είναι ασφαλώς καλοδεχούμενο γεγονός από όλους μας. Σε καμιά όμως περίπτωση δε μπορεί να προσπεράσει ή να αντικαταστήσει την ανακούφιση και το κέρδος της ίδιας της κοινωνίας μας και των ανθρώπων της, από την υπεύθυνη αντιμετώπιση της κρίσης που προκάλεσε ο Covid-19.

Προετοιμασία και Λειτουργία Πρακτορείων

  1. Τα πρακτορεία θα «ντυθούν» με όλες τις απαραίτητες σημάνσεις στην είσοδο, στους τοίχους και στο πάτωμα, ώστε να δίνονται οδηγίες και να γίνεται σωστή ενημέρωση των πελατών. Αφισοκόλληση των συστάσεων του ΠΟΥ για την ορθή χρήση του αλκοολούχου διαλύματος.
  2. Τοποθέτηση αλκοολούχων διαλυμάτων με περιεκτικότητα ˃60% αλκοόλης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε κάθε είσοδο του πρακτορείου. Συστήνεται υποχρεωτική και σωστή εφαρμογή υγιεινής των χεριών κατά την είσοδο και έξοδο από το πρακτορείο σε όλους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ. Έλεγχος για αποφυγή συνωστισμού.
  3. Θα επιτρέπεται η είσοδος σε πελάτες αναλόγως της χωρητικότητας του πρακτορείου και με την προϋπόθεση ότι θα τηρείται απαραίτητα η απόσταση των δυο μέτρων μεταξύ τους.
  4. Στα ταμεία των πρακτορείων θα παραδίδονται τα δελτία στους πελάτες και θα γίνεται η απαραίτητη  συναλλαγή (ένας-ένας πελάτης). Δεν θα υπάρχουν δελτία σε σταντ.
  5. Η κατάθεση-επικύρωση δελτίων θα γίνεται μόνο με τη διαδικασία «take away».
  6. Οι υπάλληλοι που θα εξυπηρετούν το κοινό θα φορούν μάσκα και θα βρίσκονται πίσω από προστατευτικό plexi-glass τζάμι, που θα καθαρίζεται καθημερινά και τακτικά. Οι υπάλληλοι μετά από κάθε συναλλαγή να εφαρμόζουν σωστή υγιεινή των χεριών. Η μάσκα θα τοποθετείται ορθά με την έναρξη της εργασίας και θα απορρίπτεται με την έξοδο από αυτή σε κλειστούς κάδους. Εφαρμογή υγιεινής των χεριών πριν και μετά τη χρήση και το ίδιο σε αλλαγή της σε περίπτωση διαβροχής της.
  7. Στο εσωτερικό των πρακτορείων δεν θα υπάρχουν καρέκλες.
  8. Να λαμβάνεται μέριμνα, ούτως ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση στον εργασιακό χώρο αναλώσιμο υλικό, όπως θερμόμετρα, απλές χειρουργικές μάσκες, γάντια μιας χρήσης, σακούλες απορριμμάτων, υγρά καθαρισμού επιφανειών.

Καθαριότητα Πρακτορείων ΟΠΑΠ

  1. Καθημερινός και σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση των επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (high touch surfaces) όπως: πόμολα, πάγκοι, πληκτρολόγια, έπιπλα κλπ. με καθαριστικό διάλυμα.
  2. Καθημερινός καθαρισμός και απολύμανση της τουαλέτας και των κοινόχρηστων χώρων με καθαριστικά διαλύματα.
  3. Τοποθέτηση ανακοίνωσης που να δίνει οδηγίες χρήσης της τουαλέτας: κατά τη χρήση της τουαλέτας συστήνεται να κλείνει το καπάκι πριν να τραβηχτεί το καζανάκι. Είναι σημαντικό το καθάρισμα των χεριών ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ τη χρήση/καθαρισμό της τουαλέτας.
  4. Καθημερινός καθαρισμός δαπέδου με καθαριστικά διαλύματα (κατά προτίμηση αραιωμένο διάλυμα χλωρίνης 1/99).

Σημείωση: Όσοι σχετίζονται με την καθαριότητα πρέπει να χρησιμοποιούν μιας χρήσης γάντια, μάσκα και στολή εργασίας. Μετά τη χρήση τους, τα γάντια και η μάσκα θα πρέπει να απορρίπτονται με προσοχή σε κλειστούς κάδους. Η στολή εργασίας πρέπει να πλένεται στους 60 βαθμούς μετά από κάθε χρήση. Ο συστηματικός και επαρκής αερισμός του χώρου να γίνεται με βάσει την εγκύκλιο του ΗΜΥ (Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών).

Αναλυτικές οδηγίες για αντιμετώπιση ύποπτου κρούσματος σε ιδιοκτήτη ή εργαζόμενο πρακτορείου ΟΠΑΠ.

Σε περίπτωση που παρουσιαστεί ύποπτο κρούσμα, το προσωπικό θα πρέπει να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να ενημερώσει άμεσα την γραμμή του πολίτη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων στο τηλέφωνο 1420 (24ωρη λειτουργία), καθώς και του ΠΙ του, δηλώνοντας τις πιο κάτω πληροφορίες:

  1. Όνομα και επίθετο εργαζομένου
  2. Χώρα προέλευσης
  3. Συμπτώματα εργαζομένου
  4. Διεύθυνση εργασιακού χώρου

Κατά την παρουσία του ασθενούς στον εργασιακό χώρο και μέχρι την μεταφορά του σε Ιατρικό Κέντρο, θα πρέπει:

  1. Να απομονωθεί άμεσα από τους άλλους εργαζομένους.
  2. Αν εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (πυρετό και βήχα ή δύσπνοια) χορηγείται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντηλα.
  3. Αν υπάρχει συνάδελφος του εργαζομένου, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει, πρέπει να χορηγηθεί σε αυτόν απλή χειρουργική μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του εργαζομένου (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει.
  4. Δώστε στο υπόλοιπο προσωπικό την οδηγία να αποφεύγεται η είσοδος στο χώρο του εργαζομένου.
  5. Ο χρησιμοποιημένος ατομικός προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) πρέπει να απορρίπτονται σε κλειστό κάδο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξαναχρησιμοποιηθούν. Η υγιεινή των χεριών πριν και μετά την χρήση επιβάλλεται.
  6. Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί σημαντικότατο μέσο πρόληψης.
  7. Όλες οι ενέργειες θα πρέπει να γίνονται με ψυχραιμία, με ηρεμία και με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα του εργαζομένου.
  8. Άμεση απομάκρυνση των υπαλλήλων και αναστολή των εργασιών του πρακτορείου στο οποίο έχει εντοπιστεί το επιβεβαιωμένο κρούσμα μέχρις ότου:
  9. Διενεργηθεί απολύμανση όλων των χώρων του πρακτορείου, από εγκεκριμένη εταιρεία, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας, σύμφωνα με το Διάταγμα του Υπουργού Υγείας, Αρ.15, ημερομηνίας 10/04/2020, και παρατίθενται στην ιστοσελίδα https://www.pio.gov.cy/coronavirus/info.html. Σημειώνεται ότι το πιστοποιητικό απολύμανσης και ο Αριθμός Άδειας του απολυμαντικού που χρησιμοποιήθηκε θα πρέπει να υποβάλλεται στις Ιατρικές Υπηρεσίες και Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας.
  10. Αντικατασταθεί όλο το προσωπικό με άτομα που αποδεδειγμένα είναι «ελεύθεροι» από τη νόσο COVΙD-19

iii.  Όλες οι στενές επαφές του θετικού κρούσματος τεθούν σε υποχρεωτική καραντίνα 14 ημερών.

Η επαναλειτουργία του πρακτορείου θα αποφασίζεται μετά την ολοκλήρωση των πιο πάνω ενεργειών και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υγείας. Ως εκ τούτου, με την ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών (εργαστηριακοί έλεγχοι, απολύμανση), θα πρέπει να αποστέλλεται γραπτή ενημέρωση προς στις Ιατρικές Υπηρεσίες και Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας, αναφέροντας όλες τις ενέργειες που έχει προβεί η επιχείρηση τόσο για την απολύμανση όσο και για την απομάκρυνση και αντικατάσταση του προσωπικού.
Νοείται ότι σε περίπτωση που οποιοσδήποτε άλλος εργαζόμενος στο συγκεκριμένο πρακτορείο αναπτύξει συμπτώματα που παραπέμπουν στα συμπτώματα της νόσου COVID-19, τότε άμεσα θα πρέπει να ακολουθήσει τις σχετικές οδηγίες, ως αυτές έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας και παρατίθενται στην Ιστοσελίδα https://www.pio.gov.cy/coronavirus/info.html.

Γενικές οδηγίες και μέτρα προστασίας

  1. Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων σε κάποιον από το προσωπικό, τότε αυτό το άτομο πρέπει να παραμείνει στο σπίτι και να επικοινωνήσει με τον ΠΙ του.
  2. Άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού με βάσει τον αναθεωρημένο κατάλογο του ΥΥ, προτρέπονται να παραμένουν στο σπίτι και να εργαστούν από εκεί.
  3. Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  4. Κατά το βήξιμο ή το φτάρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με το χαρτομάντηλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  5. Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’ πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψη τους στους κάδους απορριμμάτων.
  6. Έλεγχος και αποφυγή συνάθροισης κατά τα διαλείμματα μεταξύ των εργαζομένων.